vineri, 27 septembrie 2013

Ce mi-ar fi placut sa vad la Expo Exotica?


Care aţi fost pe la Expo Exotica, recent, acum de Sărbătoarea Castanelor? Au animăluţele acelea ciudate, axoloţii, păianjeni flocoşi mâcători de păsări, miriapodul simpatic african... Am fost martor când au adus o specie de insecte ce aduc a frunze. Bun, subiectul de faţă nu ar fi ce faină e expoziţia, că nu e advertorial. Mă dau cu părerea ce mi-ar plăcea să văd într-o expoziţie exotică, deci...
 
Un isopod
Îmi place să fiu mângâiat pe burtă...
Dar de acela uriaş, Bathynomus giganteus, nu pitic, genul acela care, dacă ar tâşni din toracele unui alien din filmul cu acelaşi nume, ţi s-ar părea absolut verosimil. Problema cu izopozii aştia e că trăiesc doar pe fundul oceanelor, mănâncă doar ce pică de la suprafaţă, adică baterii de maşină, pungi de plastic, vapoare, balene şi alte crudităţi. Primul a fost pescuit in 1879 în Golful Mexic şi s-a descoperit că respiră cu picioarele, singurul spaţiu disponibil  unde natura a găsit loc să le instaleze branhiile. Căci, în rest, fiecare amănunt malefic al corpului e acoperit cu asemenea detalii organice încât toate pot fi descrise prin sinonimele cuvântului groază. Adică, în loc de antene, cleşti, exoschelet, branhii, ochi, acestea le poţi descrie prin următoarele: ameninţare, spaimă, frică, teroare, intimidare.
Mai multe detalii aici: http://www.youtube.com/watch?v=EuHxD5HgtYM


O caracatiţă care deşurubează conserve




După cum se vede în filmul din imagine, cât de nemaipomenit ar fi să mergi la o expoziţie de animale exotice cu un borcan cu murături? Să-l dai îngrijitorului cu explicaţia că nu-l poţi desface, iar acesta să-l ducă la caracatiţă în acvariu? Desigur, caracatiţa, moartă de curiozitate în legătură cu ce bunătăţi ai pus pe iarnă, să-şi pună ventuzele şi mintea la contribuţie şi să-ţi desfacă borcanul. Bine, ăştia care nu punem murături pe iarnă, am putea totuşi merge cu un cub rubik... de fapt exagerez, cu nişte integrame... ce fain loc de dezbatere ar fi, să stai la coada expoziţiei şi să observi oamenii cu ce probleme controversante au venit să le rezolve caracatiţa! Ex.: Mie mi s-a înfundat wc-ul! Mi-am uitat parola de la calculator! Eu nu mă descurc să înlocuiesc bateriile de la telecomandă! Eu... am de schimbat roata la maşină!

Şerpi cu două capete



Serios, în expoziţie sunt nu ştiu câte terarii cu şerpi, ocupă spaţiu, sunt mari, şerpii cer mult de mâncare. Bine, o dată pe lună, dar mult! Decât opt şerpi, nu mai bine unu, doi, dar fiecare cu câte două capete? Care mănâncă cât unul? Şi defechează cât unul? Serios, o tură până pe Creasta Cocoşului de la Cernobâl, şi s-a rezolvat problema: Năpârca biencefalis cernobilidae!


Crabul de cocotier




Aveau înainte un crab frumos colorat, mov cu portocaliu cu roşu, zici că era toată ziua pe LSD. Era de senzaţie crabul dar într-o zi a murit. Supradoză sau ceva, nu ştiu. Eu votez să aducă în locul lui un crab de cocotier! Ceva util, nu doar frumos. Cum util, veţi întreba? Simplu, omul dimineaţa se trezeşte şi primul lucru, îşi pune cafeaua pe foc. Cum omul, proprietarul expoziţiei e un apropiat, ştiu că îşi bea cafeaua cu lapte dimineaţa. Ar fi senzaţie, cum crabul ar merge până la Kaufland, ar alege un cocotier, s-ar urca până în vârf, ar bate nucile să vadă care-i cea mai coaptă, ar fărâmiţa-o cât ai zice isopod şi apoi i-ar toarna resturile nucii în cafea! Ar face senzaţie crabul în expoziţie!



Hermit Crab in Glass Shell




Aici, un film cu un crab hermit, căruia stâpânul i-a dăruit o cochilie din sticlă! Ce durere ar fi faza, un isopod să se năpustească asupra lui şi să dea cu cleştii teroare de ceva invizibil dar tare, de nepătruns. Bine, probabil doar caracatiţa desfăcătoare de borcane cu murături ar găsi explicaţia: posibil crabul să folosească un fel de câmp de forţă invizibil ochiului liber!


In concluzie, vizitaţi Expo Exotica - www.expoexotica.eu - până pe data de 5 octombrie, orele 9-19. Dani, nu-i advertorial, am zis la început!... Cum? Să vin la o cafea în fiecare dimineaţă? Bun, aşa facem! Dar să aduc eu crabul de cocotier?! ;)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu