miercuri, 14 martie 2012

Sinteza cu Gâdele

Ediţie specială scoasă din context cu Murele, ministrul. Data de 13.03.2012

Definiţii DEX:
Gîde  – 1.Călău. – 2.Tiran. – 3.(Arg.) Judecător. Sl. (bg.) „nebun, extravagant, temerar”, poate de origine orientală. Sec. XVII. Semantismul nu este foarte clar.
Salutar  – Folositor sănătăţii, vieţii etc.; salvator.  – Care este potrivit, adecvat într-o anumită împrejurare.
Introducere
GÂDELE: ...a trecut o lună de zile de când aţi devenit prim-ministru şi am încercat să fac un inventar al crizelor pe care le-am traversat [...]
Cert este că în seara aceasta putem vorbi de patru crize. Putem vorbi de o criză a zăpezii, criză a morfinei, despre criza creată de la ministerul de interne sau... putem să vorbim de scandalul UMF Târgu Mureş.


Crăpătura (captura, n.r.) A3 de la min. 09:50
Despre salutare

GÂDELE: Acea decapitare a unor oficiali din Ministerul de Interne este salutară! [...]
MURELE: Domnu', domnu'! Iertaţi-mă! Salutar înseamnă salvator? Nu... Ca să-mi dau seama...
GÂDELE: Nu! Salutar este de la faptul căăă... salutăăămm...

Şi Gâdele a stat puţin de capră! A mulţumit apoi de corectură dar a stat.


Crăpătură A3 de la min. 51:05
Despre relaţia cu Elena Udrea

GÂDELE: Care este relaţia dvs personală cu doamna Elena Udrea?
MURELE: Relaţia mea cu d-na EU (MILFA n.r.) ?... Depinde ce înţelegeţi printr-o relaţie personală! Nici cu dumneavoastră nu am o relaţie personală pentru că abia ne cunoaştem!


Şi Gâdele s-a înfoiat ca un piţigoi în semişpagat, în timp ce Murele mustăcea calm ca dintr-un bambus imaginar.

Pauză publicitară


Revenire în studioul cu publicul care aproape că doarme sau numai la asta mai tânjeşte, înainte să dea somnul de veci cu moartea.


Crăpătura A3 de la ora:min 1:34
Despre planuri de viitor

GÂDELE:  [...] Dumneavoastră vă vedeţi... după acest mandat [...] candidatul Partidului democrat  la preşedinţia României?
MURELE: Am să vă răspund foarte onest. Eu cred că întâi am deee... dovedit performanţe în ceea ce fac acum, indifernet din ce-aş putea eu gândi în viitor. Dacă v-aş spune, mă văd acolo sau... sigur voi ajunge în acel punct, aş fi dintr-o dată lipsit de bun simţ şi în al doilea rând, lipsit de realism!



Gâdele a luat o postură ca de suricată stricată de somn şi asculta pleoştit peroraţia premierului. Ce afişa o atitudine de urs polar pe faţa lui de panda arian.

Mai departe n-am mai ascultat nici eu căci a rămas motorul de căutare fără capete de panda. Şi cum eu privesc fiecare emisiune politică ca pe o emisiune de la Discovey Planet cu maimuţe, mi-am pierdut interesul din lipsă de material blănos. Poate aţi urmărit voi...

2 comentarii:

  1. Domnule blogger,
    Cind spuneti "semispagat" va referiti la faptul ca pitigoiul era prins intr-o funie moderat de groasa, sau ca avea picioarele la aproximativ 90 de grade?
    MeReU alaturi de Dumneavoastra in eforturile de modernizare a Romaniei,
    Telectualu'

    Bibliografie:
    http://dexonline.ro/definitie/spagat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Colega, domnule dragă, ati cautat cuvantul "semispagat" în alt dictionar.
      Vă recomand să căutaţi cuvântul în Dicţionarul Deontologic tipărit de Trustul Intact Media. Are şi poze colorate. Chiar şi puzzle ataşat.
      Vă stimez mult efortul dumneavoastră în a desluşi adevăratul sens al lexicului nostru şi prevăd o revoluţie rafinată la nivelul tuturor păturilor noastre sociale - manelare, tribale, tributare, 'telectuale - dacă veţi continua pe acest drum al catharsisului lingvistic! :)

      Ștergere